TEGO och Aftonbladet

Visste ni förresten att det är min klass som är ansvariga för skoltidingen på min skola? Det är en kurs vi läser och det är verkligen hur kul som helst! Älskar upplägget på kursen då det blir mycket roligare att få göra det i praktiken istället för att bara få skriva journalistiska texter som inlämningsuppgifter i vilken kurs som helst. 

Vi var dessutom på studiebesök på Aftonbladet för två veckor sen också! Vi fick en guidad tur runt hela huvudkontoret (kändes rätt coolt när man gick runt där och såg alla morgondagens rubriker och artiklar sitta på en av väggarna) av Anders Aspegren, som är ansvarig för aftonbladet.se sen fick vi även ställa massa frågor och så pratade han massor om hur de jobbar och så. Var verkligen hur kul som helst och väldigt givande! 

I alla fall så ligger våran skoltidning på nätet så om ni inte visste det kan ni ju besöka den HÄR


Idag har jag bland annat skrivit en artikel om skolans kommande studentskivor och så har jag och Felicia skrivit en artikel inför Alla hjärtans dag imorgon. :)


Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback