LCHF-frukost

Var det något jag hade problem med när jag började med LCHF så var det att hitta en frukost som funkade och som jag dessutom tyckte om. Men såhär någon månad senare har jag verkligen hittat något som funkar och som jag har fastnat för :) 

Eftersom jag vet hur svårt jag tyckte att det var med frukosten så tänkte jag bara tipsa om min frukost utifall någon är sugen på att börja med LCHF eller om någon som redan har gjort det letar efter ett frukostalternativ :)

(ursäkta bildkvaliten, somliga äger ju ingen systemkamera)
En kopp te - jag kör på tropiska frukter, men det är ju bara för att jag gillar det :) hehe
Ett halvt glas mjölk - laktosfri för den innehåller mindre laktossocker (och den är godare)
Två finn crisps med ost - är även sjukt goda med leverpastej. 
 Gräddfil, ägg och pinjenötter - Detta låter så mysko, men prova, DET ÄR GOTT! Blanda ihop och ät som om det vore typ yoghurt :) Laktsofri gräddfil av samma anledning som mjölken och pinjenötter för att tillföra lite kolhydrater (de innehåller inte jättemycket kolhydrater dock, vill du ha mer så prova t.ex. cashewnötter) och ägg (hårdkokt annars blir det bara sörja av alltihop!) är ju alltid bra om man tränar mycket - protein protein protein :)

Så ser en vanlig frukost ut hemma hos mig, när jag har tid alltså, har jag bråttom blir det exakt samma fast utan gräddfilsblandningen (hinner inte koka ägget om jag har bråttom)

Kommentarer
Postat av: Cilla

OMG jag tillber dig, LCHF-gud! tack!

2012-09-15 @ 12:54:46
URL: http://cillauas.blogg.se

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback