Sista dagen i Prag

Sista dagen i Prag börjar leda mot sitt slut och imorgon bär det av hem till Sverige igen.

Idag har vi vandrat omkring ännu mer i Prag. Men tillskillnad från de andra dagarna har vi idag tittat på några sevärdheter. Turister som vi faktiskt är. (Det var lite roligt när vi frågade en kille om vägen och han pekade mot allt folk och sa "follow the human traffic" haha)

Det här har i alla fall varit en riktigt grym resa och jag älskar Prag! Människorna och den tjeckiska maten är väl sådär (människorna är lite otrevliga och kan knappt engelska. Maten kommenterade jag här om dagen med "det ser ut som stoppade maskar") Men jag ÄLSKAR staden! Så extremt vacker! Vi har dock bara varit i "Old town" men här kryllar det av små mysiga caféer, restauranger och barer. Man springer på små marknader lite överallt och arkitekturen är helt fantastisk. Jag är helt enkelt förälskad i Prag. Det faktum att det är skitbilligt är ju inte heller helt fel ;)

Vill inte åka hem imorgon men jag saknar faktiskt min säng!


Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback