De mysigaste platserna hittar man oftast när man inte letar efter dem.

En av mina absoluta höjpunkter under Pragresan var under den tredje dagen. Vi var egentligen påväg mot Charles bridge och Old Town square, men på vägen dit hittade vi en liten marknad - så ja, vi tog oss inte riktigt till Charles bride den dagen. Istället vandrade vi omkring på marknaden, köpte lite smågrejer och sen hittade vi ett fik precis bredvid och alltså, helt klart ett av de mysigaste fiken jag varit på. Och personalen var hur roliga och trevliga som helst (vilket säger mycket för i övrigt kom vi fram till att Tjeckier inte är sådär jättetrevliga..) En av dem räddade till och med mitt liv, eller ja, jag sköt bak min stol lite väl långt så jag höll på att tippa nerför en trappa och han tog tag i min stol så den inte tippade. Men där och då trodde jag att jag skulle dö och ännu viktigare - genom att rädda mig från att ramla nerför trappan räddade han även min tårta! I panik tog jag nämligen tag i bordet för att inte ramla (det funkade inte som hjälp) :) Och den där tårtan alltså, I have to tell you; helt klart den godaste tårtan jag någonsin ätit. Ingen aning om vad det var i den eller någonting, men den var så sjukt god. 

















Tårtan <3


Och ja, allting blir ju alltid lite mysigare med fint sällskap <3
 

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback