Snökaos

Idag snöar det alldeles för mycket i Stockholm. Vilket jag hatar och tycker är jätteroligt samtidigt. För kaoset som uppstår är faktiskt rätt komiskt. Men jobbigt är det också eftersom sl får panik och alla bussar ställs in och man alltså måste gå hem i snöstormen. 

Vid ett mailade i alla fall våran rektor ut att skolan skulle stängas vid 13.15 och att alla borde försöka ta sig hem så fort som möjligt. Men eftersom det inte gick några bussar överhuvudtaget i hela Stockholms län (förutom i Bromma?) så kände vi oss lagom insnöade (Vanja och Kajsa kunde inte ta sig hem alls) Så jag, Vanja, Kajsa och Cilla stannade kvar i skolan till tre för att vänta ut det värsta av vädret. Sen var det bara för mig att gå hem, vilket inte precis var jätteroligt. Om vi säger såhär, på bilvägarna var det tre decimeter snö.... så då kan ni ju föreställa er gångvägarna. En 15 minuters promenad tog en halvtimme och jag skakar fortfarande tänder. Great. 

Men är i alla fall glad att vi stannade kvar i skolan i två timmar för tycker synd om de som försökte ta sig någonstans i det kaoset som var just då. 


Vi hade det rätt bra i skolan i två timmar.


Som sagt var det inte precis värt att ens försöka ta en buss hem.

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback