"She knows who she is, she just forgot for a little while."

Vet inte varför jag skriver det här på bloggen egentligen. Antagligen för att jag inte vågar säga det högt.

Jag är rädd. För livet. För allt. Jag är rädd för var jag kommer att vara om ett år. Jag är rädd för vem jag kommer att vara om ett år. Men mest av allt är jag rädd för att jag vet exakt var jag vill vara om ett år och för att jag vet precis vem jag vill vara då, för att jag vet att det enda jag behöver göra är att våga vilja det och jobba för det. Men jag är livrädd för att jag inte ska våga vilja. För som det känns nu vill jag bara gråta mest hela tiden. För det känns som att mina fötter väger 300kg och som om det tar upp alla krafter jag har att bara ta mig upp ur sängen på morgonen. Jag är rädd för att må dåligt. Jag är rädd för att jag vet precis vad det gjorde med mig "förra gången". 

Därför försöker jag att tänka på mig själv den här gången. Därför sitter jag i min säng och läser när jag borde vara i skolan och därför tittar jag på tv-serier när jag borde sova. För att jag vet precis vad jag vill och vem jag är, men för att jag inte riktigt vågar komma ihåg det just nu. För att jag är rädd för vad som kan gå fel om jag vågar vilja det jag faktiskt vill. Därför tänker jag på mig själv nu. För att jag behöver några dagar av att helt enkelt inte våga vilja det jag vill. För att jag behöver en paus för att andas. Men mest av allt för att jag behöver få inse att jag klarar av att vara helt ensam och ändå våga ställa mig upp varenda morgon. När jag har insett det igen, ska jag ställa mig upp på riktigt.

Så om ni ringer mig och jag inte svarar, om jag inte twittrar eller svarar när ni twittrar till mig, om jag inte svarar på sms eller helt enkelt bara verkar vara allmänt "försvunnen", ta det inte personligt. Jag måste bara få vara ensam ett tag. Jag måste bara få bearbeta massa saker som snurrar runt i mitt huvud. Sen ska jag komma tillbaka igen. Lovar.

Och nej, jag vill inte prata om det.



Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback