Nytt träningsschema

Hej hej, då jag är alldeles för stressad inför massa saker och det leder till att jag inte har kunnat sova på vettiga tider på hela veckan har jag ikväll (istället för att ligga och vända mig i sängen och glo i taket till klockan 06.00 som alla andra kvällar den här veckan) roat mig med att göra om mitt träningsschema.

Har känt under en tid att det schemat jag tränade efter nu inte riktigt funkade för mig. Dels för att jag helt enkelt inte tyckte att det var roligt och dels för att jag kände att några delar av kroppen aldrig riktigt hann återhämta sig ordentligt, vilket inte precis är något jag strävar efter då det inte är jättenyttigt för kroppen. Så nu har jag gjort nya pass och helt enkelt suttit och försökt få ihop ett vettigare schema.

Resultatet blev en extra träningsdag, så istället för fyra dagar i veckan blir det nu fem dagar i veckan. Men med en mycket bättre variation på träningen (med bland annat fler lite lättare eller medelhårda pass tillskillnad från innan då jag nästan bara hade hårda pass) och vilka muskelgrupper som används så att kroppen verkligen hinner återhämta sig så som jag vill och vet att den behöver. Har även sett till att mina vilodagar nu verkligen är VILODAGAR. För det är något jag har varit riktigt dålig på under den senaste tiden. Så nu längtar jag till imorgon då det är dags för det första passet på det nya schemat!
 
Vi får se hur det här schemat känns i längden. Är det något som inte funkar är det bara att sätta sig ner och göra om det en gång till. Men jag är verkligen supernöjd just nu och tror att det här kommer att funka mycket bättre för mig än vad det gamla schemat gjorde :) 


Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback