Nu ska jag duscha och äta korvmacka.

Okej, nu har jag faktiskt pluggat effektivt i en timme. Och om "skriv vad du har på dig" inte är med på provet imorgon blir jag på riktigt sur. För det har jag lärt mig hur man säger... typ. 

Hur jag TROR att man kan säga det:

Oggi porta una maglietta nero e un la sciarpa blu. Io ho un marrone la felpa e una la gonna nero. Io ho un paio scarpe rosso e un paio [insert italian word for strumpbyxor here] i fiori.

Det borde betyda typ:

Idag har jag på mig en svart tröja och en mörkblå halsduk. Jag har en brun kofta och en svart kjol. Jag har ett par röda skor och ett par blommiga strumbyxor. 

Får bara se till att ha på mig det imorgon nu också då.. och om någon kan italienska och läser det där och skrattar åt mig nu. Sorry men cut me some slack. Fick precis g i steg ett liksom.

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback