Jag måste bara få skrika färdigt. Sen ska jag vila stämbanden.

Mitt inte så glamorösa liv passar mig alldeles utmärkt. Har kommit fram till att det inte funkar att ligga under täcket och lyssna på "skjut mig" musik. Det mår man inte bra av.

Så istället har jag börjat göra saker som jag vet får mig att må bra - kanske inte på en gång, men det funkar alltid tillslut. Spenderade 20 minuter vid filmavdelningen på Åhléns. Tänker gå dit imorgon igen. Då kanske jag till och med köper en film. Läste mina favoritkapitel i mina böcker. Dricker coca cola ur ett vinglas och tänker på hur glad jag blev när jag fick de där vinglasen som jag önskade mig. Och just nu sitter jag mitt vardagsrumsbord och stryker under saker i dessa älskade böcker - det känns lite mer som mina böcker då. De känns mer använda, älskade. Och nog är de älskade allt. Böcker är något av det bästa som finns och jag blir så avundsjuk på endel ordformuleringar och Markus Zusaks förmåga att få det att framstå som att till och med döden har känslor. Äter satsumas och dricker mer coca cola. 

Lyssnar dock fortfarande på den där spellistan vid namn "Vem ringer man när man inte vill leva?" hade jag ägt boken den meningen är snodd ifrån (Jag vill inte dö. Jag vill bara inte leva - Ann Heberlein) så hade jag strukit under den meningen vid det här laget. Men det gör jag inte så jag nöjer mig med att lyssna på spellistan så länge. Man kan ju inte må bra hur som helst, hux flux liksom. Men man kan ju börja någonstans. Och Kentlåtarna i den här spellistan läker mig lite just nu. Så deppmusiken får stanna kvar ett tag till. Så fortsätter jag stryka under fina meningar i fina böcker som är så mycket mer än ord så länge.


"Låt mig gå i bitar. Jag har gjort nåt så dåligt igen.
Låt mig ha ont. Låt mig skrika färdigt. Tills bröstkorgen blir tom.
Låt mig spricka sönder. Det har jag verkligen förtjänat." 
- Stenbrott ; Kent

För som en klok Mr. Håkan Hellström säger så måste man dö några gånger innan man kan leva.

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback