How can I ever change things that I feel?



Ibland gråter jag frivilligt. Utan anledning och med tårar som betyder något. Hemligt.
Ibland tittar jag på filmer som jag vet kommer att göra ont. För att det känns som om jag behöver det.
Ibland läser jag böcker som gör mig ledsen. För att det inte känns som om jag förtjänar att vara glad.
Ibland tittar jag på fåglarna, önskar att jag kunde följa med dem. Över taken. 
Ibland berättar jag andras hemligheter för mig själv, på engelska. För att ge dem vingar.
Ibland tittar jag på den där bilden, undrar var båten är påväg. Och varför jag inte är lika lätt i själen nu, som jag var i just det där ögonblicket.

Ibland är jag nog en självplågare, galen, schiszofren, ensam och äventyrslysten. 
Men inte ikväll, 
för ibland, bara ibland, så vill jag inte vara någon annanstans än precis, här.

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback