Harry Potter behöver okända skådespelare.

Har tänkt på en sak. Det känns lite som att Bill Nighy förstör Harry Potter filmerna.. 
Han spelar ju trolldomsministern i början på Harry Potter och dödsrelikerna del 1. Och jag kunde inte titta på honom seriöst. (han var ju dock lika bra på det han gjorde som vanligt. Det går ju inte att säga emot) Han kunde inte vara med i Harry Potter.

Jag tror att en av anledningarna till att Harry Potter konceptet har blivit så stort (förutom att det är "Harry Potter" liksom) är att man inte känner igen skådespelarna. De är okända, lite halvt i alla fall. (förutom att Ralph Fiennes spelar Voldemort, men honom känner man ju inte riktigt igen..) De blir liksom sina karaktärer, sen att Daniel Radcliffe antagligen aldrig kommer kunna göra någon annan film utan att jag tänker "åhh, kolla, det är ju Harry Potter!" är ju en annan sak. Det är ju som om man tittar på tex. Inception. Jag kan inte komma på såhär på rak arm vad huvudpersonen heter, karaktären alltså, för mig är han liksom Leonardo DiCaprio.
Så det kändes lite som att de förstörde Harry Potter filmerna när de tog in Bill Nighy. Fast hans karaktär dog ju ganska snabbt... sorry om jag spoilade något för någon nu. 

Vet inte vad det här inlägget kom ifrån, har bara tänk på det här ett tag.


Bill Nighy till vänster. 



Kommentarer
Postat av: ALICE - FOTO & DESIGN

Vilken fin blogg du har! :)

2011-02-20 @ 12:53:38
URL: http://aliiceviktoria.blogg.se/
Postat av: Malin

Nuru Lina.. Äru ute på hal is igen. Alan Rickman då? Är inte han kändis kankse!? Eller Gary Oldman? Och som du säger... Ralph Fiennes. Nej ru, Harry Potter blev inte förstörd när de plockade in Bill Nighy.

2011-02-20 @ 13:03:41
URL: http://verkligeningenblogg.blogg.se/
Postat av: Vanja

Måste hålla med Malin, och hallå, Helena Bonham Carter då? Nej nej, inte alls känd ;)

2011-02-20 @ 17:35:20
URL: http://vanjaaugustsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag håller med Malin och Vanja. Dessutom lägger jag till Tom Felton... Hur tänkte du nu? (;

2011-02-20 @ 19:26:41
URL: http://stjopid.blogg.se/

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback