Mamma och pappa, detta är en pik! (hehe..)

Jag vill resa! 

Jag vet, jag har rest relativt mycket för att vara 16 år gammal. Men det känns som om det var en evighet sedan vi gjorde någonting med familjen. Sist jag var utomlands var sommaren 2009 med Elin. Då vi var på språkresa till Grekland (sjukt kul! Rekommenderas starkt!) Men innan det? När var det sist jag reste då? Var var vi egentligen?
Var det Tunisien vi var till senast? När var det egentligen? Var inte jag fortfarande blond när vi var där? :O

Allvarligt, det känns lite som att alla familjesemestrar är borta nu, som om vi är för gamla för sånt eller något. Det känns så, sorgligt. Tänker tillbaka på de där resorna, pyramiderna i Egypten, nyårsafton i Kairo. Paris, London, Tunisien, Mallorca osv. Det känns verkligen hur mycket sånt har betytt för mig när jag tänker efter. Alla bilsemestrar i Sverige, motorcykel semestrarna i Norge med pappa och resten av motorcykel gänget (måste nog erkänna att jag var riktigt avis när jag inte kunde följa nu i sommar, eller förra sommaren p.g.a. språkresan) Alla ställen vi besökte när vi var små. Alla bilder, alla minnen. 

Kommer vi inte resa mer nu? Med familjen liksom? Bara för att Malin är 21, Tomas är 19 och jag är 16? Bara för att vi växer upp? För i så fall vill jag inte vara med. Då kan jag gärna vara liten ett tag till. Om det är det som krävs för att vi ska hitta på saker. Vi gör ju inte ens något på sommarloven längre? Känns lite... sorgligt. 

Och som svar på Vanjas fråga: Jo, Las Vegas vill jag verkligen besöka! :) Glömde nog bara skriva med det :P Hehe. Men det visste du ju redan att jag vill ;) 

Gick till och med igenom typ tre års bilder på min bilddagbok (undra när jag var inne där sist före alldeles nyss? :P) för att hitta lite bilder till det här inlägget. Det var inte världens enklaste kan jag säga... måste lägga över Tunisien och Egypten bilderna på min externa hårddisk när jag är i Sveg på lovet känner jag.


Jag i Tunisien (skulle åka sån där fallskärm efter motorbot) Sa ju att jag fortfarande var blond då. För mina nya kompisar som har frågat, det där är min naturliga hårfärg ;) Dålig bild kanske..


En bild från en av motorcykelsemestrarna i Norge. 


En till från Norge (året innan förra bilden) bara för att jag är kär i utsikten på den bilden. Åter igen, min naturliga hårfärg.


En bild från Egypten (och ni bah: no shit Sherlock. Jag som trodde det var big ben bakom er! :O) 
Jag, Tomas, pappa och Malin är de där fyra små typerna. Bilden tagen av mamma.


En liten bild som jag hittade som jag har knäppt i Norge med min mobil. Tänk om man haft en systemkamera där alltså..


En till bild som är tagen i Egypten. 


Från Tunisien, jag och Malin skulle tydligen vara med i en av showerna på kvällen. Det var typ Aladin tror jag och vi skulle liksom vara sånna där som dansar. Jag till vänster, den som typ inte syns ;) Hon till höger jobbade där ;) 


Pappa fick äran att vara med i Lejonkungen showen en annan kväll. Haha :) 


Pappa och mamma vid poolen en kväll i Tunisien. Haha, jämför pappas ben med mammas armar. Så roligt! :)


Måste ju såklart ha med någon bild från språkresan också. En kväll i Porto Heli i Grekland. Jag, Elin och Frida skulle ta en bild med självutlösare och då kommer den där killen typ springande och bah: jag vill också vara med! :D Fast på engelska. Och vi bah: okej? haha. 


Jag och Elin i Aten (måste nog också påpeka att jag inte blir brunare än sådär på tre veckor i Grekland! Elin var brunare än hon ser ut på bilden. Hon var sjukt brun!)


Avslutar inlägget med en bild på Maria, mig, Elin och Julia med Aten i bakgrunden :) 


Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback