Det gör skillnad

Jag vet inte vad som har hänt med mig. Helt plötsligt känner jag att världen behöver hjälp och att varje litet bidrag hjälper till. Så för inte så länge sen skänkte jag ju pengar till barncancerfonden och alldeles nyss skänkte jag pengar till hjärt- och lungfonden. Måste säga att efter att man har skänkt lite pengar till något som är så pass viktigt som cancer forskning, hjärt- och lungforsking och bara allmänt för att göra världen bättre så känns det riktigt bra inombords. Har alltid tyckt att de som har mycket pengar borde ha som skyldighet att hjälpa till och att det är sjukt att människor kan tjäna brutalt mycket pengar på att t.ex. spela fotboll när människor dör av sjukdomar och svält. Vad är det viktiga i att kunna sparka på en boll liksom? 

Visst som jag skrev när jag hade skänkt pengar till barncancerfonden, jag kanske inte skänkte mycket pengar. Men en krona är början på en miljon. (fast nu skänkte jag ju faktiskt mer än en krona :P)



Har ju dessutom ett rosa band (som jag har införskaffat relativt nyligen) och en unicef knapp på min väska kom jag på nu. Det är bra Lina! Keep it up! :D

Kommentarer
Postat av: Johanna på UNICEF

Hej!



Tack för att du stödjer UNICEF.



Johanna heter jag och jobbar som webbansvarig på UNICEF, vi har precis startat nätverket: Bloggare för varenda unge - och jag undrar nu om du har lust att bli en del av det. Det är absolut kravlöst! Kika gärna in på sidan: Bloggare för varenda unge (http://www.unicef.se/stod-oss/bloggare-for-varenda-unge)


Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback