Tidningar är överskattade.

Satt och väntade på bussen igår, tog upp en tidning, slog upp första bästa sida och tänkte att "Nej, nu ska jag faktiskt läsa något i en tidning för första gången sen jag flyttade hemifrån". (Har ju misstänkt att man missar saker när man inte gör det. Vanja och Emelie fick ju äran att förklara för mig vad som "is going on" med the konung idag liksom) Läste de två första artiklarna på sidan i tidningen. Och vad fick jag ut av det? Jo, att jag gillar Harry Potter mer än Draco Malfoy och att man tydligen ska se sin pojkvän lite som en julgran efter att man haft ett förhållande i över 4 månader. Ehm, ja.

Rewind,

och vad fick jag ut av det? Med tanke på att jag redan vet att jag gillar Harry Potter mer än Draco Malfoy och då jag inte har någon pojkvän att se som en julgran (även om jag inte riktigt fattade poängen med det, men julgranar är väl..fina.) så fick jag ut exakt nada av att läsa i den där tidningen. 

Slutsats, jag kanske inte missar så extremt mycket nu när jag inte läser tidningar ändå? Det som är sådär jätteviktigt får man ju veta från ett eller annat håll i vilket fall. Och allt det där andra, ja det kan man ju läsa på framsidan av alla skvallerblaskor.

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback