Jag har tråkigt på en fredag, "nej men då pluggar jag väl istället då."

Jag hade ju tråkigt förut. Jag löste problemet i alla fall. :) Började om på min podcast (datorkunskaps uppgift) Lyssnade igenom inspelningen av texten från lektionen och kom fram till att jag hade betonat endel ställen i texten fel. (inte okej) så då spelade jag in det igen. Blev rätt nöjd faktiskt. Jag som inte brukar kunna läsa saker som jag har skrivit själv högt. Men det blev rätt bra som sagt. Sen så bestämde jag mig för att fortsätta lite, eftersom det är checkpointdag (vi säger studiedag så slipper jag förklara) nästa torsdag (då vi har datorkunskap och webbdesign) och jag kommer behöva använda den till att skissa på mitt "webbside designuppdrag" för webbdesignen.

Såhär två timmar senare har jag gjort egen bakgrundsmusik (det var rätt kul faktiskt) och synkat den med inspelningen av texten. Och så har jag även lagt till lite andra effektljud på några ställen. T.ex. fågelkvitter. 

Det enda som saknas nu är de där 3-5 bilderna som man skulle knäppa själv och lägga in. Har dock ingen bra kamera, (glömde ta med min usb-sladd från Sveg så jag kan inte lägga över bilder från min kamera till datorn) och jag är inte så sugen på att knäppa dem med mobilen. Vi får se. Annars får man ju låna kameror av skolan också. *Thumbs up för det* 

Nu ska jag i alla fall dricka lite mer cola och titta på någon film. Mysa i soffan med mitt extremt mysiga täcke med andra ord ;) 

Såhär såg det ut när jag roade mig med att göra bakgrundsmusik i garageband:



Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback