Bloggare för varenda unge

Banner opinionskamoanj 250*200

Något litet kan hjälpa väldigt mycket. Jag har valt att bli "bloggare för varenda unge" vilket jag visar med en banner längst ner till vänster i menyn. Varför har jag gjort det då? Jo, av just den anledningen som jag precis skrev. Något litet kan hjälpa väldigt mycket. Även om en unicef-pin bara kostar 20kr och ett bidrag till barncancerfonden kan vara på bara 50kr så är det värt pengarna.

"Jag håller inte med om din åsikt. Men jag är beredd att gå i döden för din rätt att yttra den." 
- Francois de Voltaire.

Alla har rätt till en egen åsikt och till sina egna rättigheter. Alla. Därför tycker jag att alla som kan bör hjälpa till. Det borde vara en skyldighet. Världens befolkning svälter och dör av sjukdomar och de som inte tycker att de behöver hjälpa till att förändra det, skulle nog må bra av att bo i en fattig by i Afrika ett tag.

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback