Vecka 10

Eftersom jag hade en datorfri dag igår så blev det idag istället.


Tänkte variera mej lite nu, egentligen kan jag inte välja. Så idag blir det mer än ett filmtips.

The Guardian

- En av de bättre filmerna som jag har sett, någonsin. Jag vet att jag har sett många filmer och att det kanske är att ta i att säga så. Men det är verkligen sant. Från början så är den bara allmänt rolig på ett kaxigt sätt, men ändå med ett bra budskap. Sen så kan man absolut inte gissa slutet förns det nästan är slut. Så underbart bra film!
     
(eftersom det bara går till fem tummar)

Fame

- Kollade på den nya versionen med tjejerna i Torsdags och jag måste säga att jag hade mycket högre föväntningar på den. Visst var den bra, men jag hade trott att den skulle vara bättre. Det hände liksom ingenting egentligen.. Dock gillar jag den bättre nu när jag har fått tänkt lite mer på den. Jag hade väntat mej att den skulle vara liksom att alla blev kända och levde lyckliga i alla sina dagar, nej inte riktigt. Men ni fattar. Men istället så visade den ju upp den andra sidan (den kanske mest realistiska sidan) alla blir inte kända helt enkelt. Det är väldigt få som faktiskt slår igenom.
   

The ugly truth

- Helt okej film. Och jag gillade slutet skarpt, synd att det var så extremt förutsägbart bara..
Jag vet inte om filmen är så realistisk, det kanske den är. Men den är i alla fall underhållande, rolig och romantisk, på samma gång. I like!

   

Hitta Nemo

- Ja vad säger man. Underbart!

    

Oliver och gänget

- Ännu en av mina favorit disney filmer. Den är ju bara för underbar. Och musiken är ju också grym!
Det finns inte speciellt mycket att säga om disneyfilmer, de är bra helt enkelt. Dock är det nog inte en femma, för den är lite kort, och det händer egentligen inte sååå mycket.

   

Fired up

- En av de absolut bästa komedierna jag har sett. Nicholas D'agosto (Shawn) och Eric Christian Olsen (Nick) gör sina roller så sjukt bra. Och de har verkligen ett bra samspel. Filmen är en sjukt rolig film som ändå har en solid handling. Den är helt enkelt värd att se!

    

National Treasure

- Är det bara jag som älskar smarta filmer eller? Typ, Da Vinci koden och liknande. Den här är ju också en sån film, visst känner man sej lite korkad själv. Men det är ju rätt befriande ibland måste jag erkänna. Och jag älskar verkligen scenen där Riley typ vet något som de inte vet om historia och blir jätte mallig. Klockrent!

    


Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback