Det var den motivationen

Gjorde nyss idrottsprov, förhoppningsvis gick det inte åt skogen. Men när jag lämnade in det så fick jag mina underlag för utvecklingsamtalet av min lärare (som också är min mentor) och nu sket sej allt känner jag. Vi ska äta middag på knuten idag, och då hade jag tänkt vara nyttig. Sen är det national Treasure -the book of secrets på tv ikväll som jag och mamma tänkte kolla på. Och då tänkte jag inte vara sååå onyttig. Men glöm det. Här ska tröstätas!

Nu har jag kanske sänkt mej i matte och tyska. Och tydligen når jag inte högre mål i musik längre (det är ju så man vill skrika rakt ut) och dessutom har min rädsla för att det faktiskt kommer bli ett nationellt prov i no gått i uppfyllelse. I Maj, nationellt prov i kemi. Det är ju som typiskt. Jag har aldrig brytt mej om kemin och bara pluggat till proven. Jag kan ingenting och jag ser ingen anledning till att lära mej något om det (vilket är anledningen till att jag inte har engagerat mej) Jag menar, om jag vill veta den kemiska betäckningen för något, eller om jag vill kolla på periodiska systemet eller om jag funderar på vad man egentligen gör med ett lackmuspapper. Då googlar jag. Så nu är det kört. Jag kommer alltså inte att hålla mitt mvg i kemi.

Så ikväll blir det pizza, cola, godis, mer cola, mer godis. Och bara allmänt hata skolan.


Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback