Spenderade över en timme i duschen, sittandes på golvet, hopkrupen till en så liten massa som möjligt. Kom sedan på att jag varken tvättade håret eller kroppen med annat än vatten. Men jag fick ut mer av den duschen än vad jag brukar få. Denna logik.

Borde nog gå och lägga mig. Sova. Vila mig i form till det där provet som jag inte har pluggat till imorgon. Förtränga italienskaprovet, det skulle dock inte påverka betyget sa hon. Har nog redan förträngt det, omedvetet. Borde nog diska, städa, packa. Vad som helst som inte innebär att jag sitter här och tittar på film. Men det är ju så enkelt, bekvämt. Bra. För den mentala hälsan alltså.

Borde nog börja träna, bry mig mer och bara allmänt ta mig i kragen. Men jag orkar inte göra någon av dessa "jag borde nog" just nu. Jag tittar på kvällens tredje film, dricker oboy, äter mandel biskvier direkt ur påsen, äter upp lagret av clementiner jag har byggt upp i kylskåpet och lyssnar på Ted Gärdestad lite sådär spontant istället. 



Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback