Dagen

Innan jag tar ännu en filmkväll med mej själv och kanske mamma så tänkte jag skriva lite om dagen.
Jag, Marren och Elis klädde ut oss till påskkärringar och drog till slalombacken.

Eftersom vi var utklädda fick vi åka gratis (Y) (vilket var anledningen till att vi klädde ut oss. haha)
Och sen blev det differensslalom. Jag var ju lagom nervös inför det. Först tävlar man i 9 år och sen när man slutar så åker man skidor typ två tre gånger om året och jag hade inte åkt bana sen jag slutade (för två år sen) och vad tror ni händer? Under första åket löser min skida ut och jag ramlar. Typsikt.
Men eftersom att det inte är på tid utan den som lyckas åka på så lika tid som möjligt i båda åken så var det ju bara att fortsätta in i mål. Tiden blev 1.06.13. Sen i andra åket så var det ju bara att ploga. Men jag insåg att det ändå gick alldeles för snabbt. Så då slog jag på en tvärtnit och stannade framför mållinjen. Sen stog jag där tills klockan hade tickat iväg en bit. Alla skrattade åt mej ;) Och Arne räknade ner i högtalarna xD Haha. Jag gick i mål på tiden 1.06.17 så jag blev tvåa (Y) (riktigt nöjd) för det var en som lyckades att få en differens på en hundradel!
Men kul var det! ;)










Erik från "Erik och Mackan" är ju från Sveg, och han var där. Han blev också tvåa.

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback