From "on top of the world" to "the bottom of the ocean" in a minute

Mamma gav mej pengar till chips och dipp.
På gympan hade vi orientering och jag blev klar först av alla! Tror ni att man är stolt eller??
Fick sluta en halvtimme tidigare bara för att jag var klar.
(On top of the world)

Med ett ovanligt glatt humör cyklade jag till ICA för att köpa chips och dipp.
Kommer in och inser att dippen jag vill ha är slut, går runt i hela butiken för att hitta någon som jag skulle fråga om de hade sån dipp på lagret. Fanns inte en kotte där.
Tänkte inte mer på det och åkte istället på konsum, för att där upprepa exakt samma sak. Ok och Statiol var inte mycket bättre.
Eftersom det är meningslöst att äta chips utan dipp så åkte jag helt enkelt hem tomhänt.
(The bottom of the ocean)

Kom hem och satte mej i köket, tio minuter senare kommer jag på mej själv med att sitta och tröstäta flingor. Funkar inte lika bra som choklad och diamglass men helt okej ändå.

Men nu ringde mamma och då berättade jag om denna hemska vändning av min dag, och då sa hon att hon skulle åka dit efter jobbet och hitta någon att fråga!! Kanske hamnar vi "on top of the world" innan den här dagen är slut i alla fall. Dessutom tror jag att jag lyckades övertala mamma att vi inte skulle riva tapeter idag, det är ju ändå Fredag. Och det är bara jag och mamma hemma.

Nu ska jag titta på gossip girl.

Vi hörs.

Blubb blubb

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback