Måndag

Dagen började med att vi hade idrott, kondition. Det var sjukt jobbigt, vi körde långa intervaller i hinderbana. Men jag är sjukt stolt för jag orkade hela lektionen, det gjorde jag inte sist vi hade det här. Jag måste verkligen jobba på min kondition... Sen hade vi musik, teori.
Lunch, men jag kunde inte äta något eftersom att jag skulle till tandläkaren (och jag glömde min tandborste hemma). Var hos tandläkaren, så otroligt onödigt.
Jag var typ där för att de skulle säga att förutom att mina tänder är snea (därav tandställningen) så har jag fina tänder och de ska kalla mej igen om två år. Seriöst? Det kunde de ha ringt och sagt -.-'

Men, jag missade i alla fall tyskan. Visst var det skönt, men det sög samtidigt. För de gjorde tydligen tre hörförståelser idag. Och jag hade redan ig i hörförståelse på tyska... det enda som jag har ig i. Men jag pratade med Erik och jag skulle få göra dem en annan gång. TUR för jag måste verkligen skärpa mej, jag är bättre än såhär på tyska. Jag tycker bara att det är så sjukt tråkigt, så jag har inte orkat anstränga mej helt enkelt. Nej, skärpning nu.

Sen hade vi so, jag älskar so just nu. För vi har historia, vi läser, första världskriget, mellankrigstiden och andra världskriget. Sjukt intressant om man frågar mej. Sen ska vi läsa geografi, vilket jag också tycker om! Dessutom ska vi läsa USA tror jag, alla som känner mej vet ju att jag vill flytta dit. (Y) Me like.

EFter skolan hade jag sång, och då fick jag reda på att Crash skulle på någon ljudtekniker utbildning klockan 4. För när de blir klar med ungdomenshus får man typ inte använda musikgrejerna om man inte kan med dem. Har jag skrivit om ungdomenshus? Vet inte, jag kan göra det nu.
Det är i alla fall så att de har lagt ner massa pengar på att köpa in musikgrejer, PA, mixerbord och sånt till ungdomenshus. De har byggt scen och fixat till. Nu ska man kunna låna lokalen för att repa i. Vilket är PERFEKT! Men som sagt, man måste ju kunna koppla allting och så också, för det kommer ju inte vara någon annan där liksom..

Så efter sången drog jag på knuten med My, Becca och Maja. Middag var det dags för då alltså. Sen mötte vi upp Lisa, Johanna, Simone och Linda och begav oss till folketshus.

Det var tydligen bara vi där, men det var bra för det var roligare då. Det var en gubbe där som hette Mats någonting som jobbar som ljudtekniker. Han har turnerat med t.ex. Lars Winnerbäck, Håkan Hellström och Alcazar. Han har också jobbat utomlands rätt mycket med utländska artister.
Han visade oss var ällt var, hur man gör med allt och massa sånt. Sen fick vi prova, och det var så otroligt roligt!
När man väl fattade alltså. ;) Haha.

Nu ska jag titta på film, vi hörs imorgon.

Kommentarer
Postat av: Malin Palin

Ljudteknik är skiten. Vad är det för grejer ni lekar med? Analogt bord aight. Men... Kanaler? Märke? Interna effekter? Ptja du vet. Sånt där kul :D

2009-10-13 @ 14:06:56

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback