Back to basic

Hej hej,
Igår kom jag hem från en underbar helg i Stockholm!
Vi var på New moon, och jag måste säga att jag personligen tyckte att den var bra. Men det kan bero på att jag är en sån person som helst inte jämför filmen med själva boken. Visst jämför man ju lite, men man måste försöka se dem som två olika saker. Vilket de faktiskt är. Jag menar, alla fattar ju att det inte går att göra filmerna lika bra som böckerna, och nu syftar jag inte bara på Twilight. Kolla på Harry Potter liksom.

Men jag tyckte som sagt om filmen, det enda som jag egentligen störde mej på var att de har dumpat min favoritdel i hela boken, men men. Livet är hårt.
Och de som inte har läst boken och tittar på filmen kommer att avsky, jag menar verkligen avsky slutet, tro mej. Fast jag tyckte att det var lite roligt att de hade gjort sådär, fast samtidigt. Vadå Cliffhanger ;)

Resten av helgen har vi mest spenderat med att bara umgås. Och jag måste säga att det var helt underbart. Och jag grät på bussen hem sen, jag kände mej lite patetisk när tanten som jag satt bredvid började ge mej konstiga blickar.

Nu har jag i alla fall överlevt måndagen den här veckan också, och jag har alldeles nyss spenderat en och en halv timme med att plugga Kemi på biblioteket. Det känns som om bibliotikarien (stavning?) trodde på att jag var en ärlig person för egentligen tror jag inte att man får låna de där datorerna om man är under 18. Ni som har varit där vet vilka jag menar, de med stolar. Men när jag frågade om man kunde få det om man skulle göra skolarbete så tittade hon på mej några sekunder sedan frågade hon hur gammal jag var och sen gick hon och pratade med någon och sen sa hon att jag fick använda den. Men seriöst, egentligen, de datorerna är äldre än de som man får använda om man är under 18. Och vad skulle man kunna göra liksom? Är de rädda att vi ska förstöra datorerna? Kom igen. Aja, jag ska inte klaga. Jag fick ju låna datorn. Det enda som känns lite segt är att jag gjorde 37 av 77 frågor på en och en halv timme.. jag vill ha tillbaka mitt internet hemma nu känner jag.

Om några minuter ska jag och mamma åka hem, jag sitter ju på hennes jobb nu. Då blir det väl middag och vila. Jag har så sjukt ont i mitt ben efter gympan. Jag snubblade över en kon och den i stort sett "spetsade" baksidan av mitt högra lår. Nu är jag blå och svullen. Fråga mej inte hur det gick till, jag menar. En kon borde ju inte vara så stadig, den borde ju flytta på sej!
Men tydligen inte -.-'

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback