Gör det så krångligt som möjligt vetja, allt för att reta mej. -.-'

Jag fattar inte vad det är för mening.

Vi säger:
God jul.
Glad påsk.
Trevlig midsommar.
Gott nytt år.

(se rubrik)
...

Sen finns det:
Pingst.
Semeldagen.
(stavning?)
Fettisdagen (det kanske till och med är samma)
Annandagen
Trettonddagen
Juldagen
Nyårsdagen
Nyårsafton
Långfredag
Skärtorsdag
Kristi himmelfärd
Alla helgons dag
Alla hjärtans dag
Morsdag
Farsdag
Barnensdag
Luciadagen

Ja, ni fattar grejen..

Återigen hänvisar jag er till rubriken.
Varför ska allt vara så krångligt!?
Kan vi inte säga typ glad före allt istället.
Glad jul, Glatt nytt år, Glad påsk och glad midsommar (vilket man faktiskt kan säga dock)
Och sen kan vi sluta använda konstiga namn på dagarna och säga tisdagen den 7 maj isället.. typ.

Man fattar ju ingenting.
Och jag hoppas att ni inte har tänkt er att jag faktiskt ska hålla koll på allt. För det finns inte en chans att det får plats i min hjärna (inte tillräckligt stor alltså)

Haha jag fick en kul idé nu. Istället för att skicka "gott nytt år" sms imorgon ska jag skicka "glad påsk" sms imorgon. Blir inte det kul ??

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback