SUNSHINE

Det är ju nästan så man vågar hoppas på att snön kommer försvinna nu, idag har en väldigt härlig dag faktiskt, förutom innan gympan (jag kommer dit sen)..

För det första så var det grymt fint väder. Och för det andra hade jag sovmorgon till 10 (Y).

Först hade vi vikarie på matten, så man behövde inte jobba så mycket, dock gjorde jag ut kapitlet, jobbigt nu måste jag börja med fördjupningsboken sen, jag hatar den boken!
Sen skulle alla ha sena biologin (vi brukar vara halvklass) så då blev det lunch efter matten, kul när man precis hade ätit frukost, så det var typ ingen som åt något.. vi drog på ica och köpte glass istället, sen tog vi en promenad runt sveg, eftersom vi hade rast, och det var ju som sagt fint väder. Sen hade vi biologi och vi skulle sitta i studiebåsen och jobba, alltså, rätt slapp biologi lektion, sen skulle vi gå till biologisalen innan lektionen var slut, då fick vi tillbaka våra läxförhör/prov, (beror på vem man frågar) och jag måste säga att jag är mycket nöjd, och CHOCKAD, jag gissade helt vilt på en fråga, och jag fick fullt poäng på den! Men totalt hade jag 47 av 48 .. MVG, det hade jag inte trott om mej själv och biologi, men hey jag tänker inte klaga ;)

Sen skulle vi ha gympa och jag får världens och nu menar jag verkligen världens mensvärk, jag låg på golvet i omklädningsrummet i någon konstig ställning som inte gjorde så ont och skakade i hela kroppen, och det gjorde konstigt nog grymt ont i vaderna, men som tur var skulle de som inte hade gjort LABC -Läge, Andning, Blödning, Chock- göra det idag, och typ alla tjejer som jag umgås med hade redan gjort det, förutom anna och my så dom gjorde det på en gång och jag låg kvar på golvet i omklädningsrummet medans alla andra samlades i gympasalen, för Oscar -gympaläraren- hade sagt att vi kanske skulle få gå ut och gå, och då tänkte jag att jag kunde liga kvar där ett tag till, sen hörde jag Oscar fråga var jag var, och då sa någon att ajg var i omklädningsrummet och hade världens mensvärk, sen kom han, Becca, Anna, My, Simone och Marren in och då tittade han lite medlidande på mej där ¨jag låg på golvet och skakade och sen sa han: Mår du bra?
Och jag svarade lite halv irriterat, -beroende på den hemska smärta jag försökte överleva-: Ja, jag ligger här för att det är kul! Och då frågade han om jag ville ha alvedon, men jag hade redan tagit det den hade väl bara inte kommit igång än antar jag, sen sa han att vi fick gå ut och gå, så då gjorde vi det,

sen efter gympan hade vi svenska, den var också kul, kan bero på att jag gillar att skriva och det är vad vi håller på med, sen hade vi spelning, Linda var sjuk men förutom det så gick det bra!

Och idag/ikväll har ajg varit på säsongens första fotbollsträning (för min del, andra egentligen) och det var grymt roligt, men lite jobbigt, det känns ju att jag har lagt av med slalomen och typ slutat träna, men det var som sagt roligt, 
sen har jag ätit och duschat och fönat håret och hållt på och nu sitter jag här.

Jag har bestämt att jag ska börja träna mer och mer regelbundet, jag har insett hur mycket gladare man blir av att träna, så nu har jag för ett tag sen börjat med att köra ungefär 20 minuter pilates innan jag går och lägger mej (Lördag, söndag kan få vara undantag ibland), nu har fotbollen startat igen och jag funderar på att börja springträna och att simma, 
- Vad tror ni om det? 

Dagens låt.Och Dougie är .. ja det finns inte ord.


En till dagens låt, för att den är bra


Och så blev det en tredje dagens låt, bara för att den är så sann och så bra!


Nu ska jag kolla på veckans avsnitt av Andra Avenyn, See you guys later!

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback