Fredagsmys på Täby Enskilda Gymnasium <3

Kom hem från skolan för sådär en timme sen. Japp, ni läste rätt. Kom hem från skolan ca 23.40. Ikväll var det nämligen dags för filmkväll och TEG lan! :D Älskar verkligen att min skola tillåter sånna här evenemang och kände verkligen hur mycket jag faktiskt kommer sakna min skola efter studenten!

Det var i alla fall jättemysigt när vi kom till skolan vid 18. Hela skolan var nedsläckt och så var det massa levande ljus utplaserade i korridorerna, de tre klassrummen som skulle användas för filmvisningar hade möblerats om med soffor och ljus. Med popcorn, godis och riktigt fint sällskap kröp vi ihop under filtar i sofforna och tittade på film. Det fanns 6 filmer att välja mellan (de visades tre åt gången) och jag och mina vänner valde att titta på Insidious och Hercules :)  

Efter filmkvällen tog TEG lan vid och de håller nog på för fullt i skrivande stund! Älskar i alla fall som sagt att sånt här faktiskt händer på min skola. Det var mycket folk där så det är uppenbarligen fler än jag som uppskattar det och det faktum att en av skolans lärare (cred till Allan!) bäddat en säng i sitt kontor där han ska sova i natt för att vi ska få vara i skolan på kvällstid gör mig så lycklig. 

Alla sånna här saker får mig verkligen att känna att jag har valt helt rätt skola att gå gymnasiet på och jag kommer verkligen sakna den om 74 dagar. 

Vanja, Kajsa och Cilla redo för film nummer två! 

Myyyys! (lånade den här bilden av Vanja, hoppas det var okej!)

Kommentarer
Postat av: Cilla

ALLTSÅ TEG <333

2013-03-16 @ 10:44:39
URL: http://cillauas.blogg.se

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback