One of those days.

Idag har varit en jättekonstig dag. Har mest velat lägga mig ner i fosterställning och skaka hela dagen.. vilket resulterade i att jag klev upp ur sängen runt typ.. tre. (låg och läste tills dess)

Jag lyckades ju inte somna förrän vid halv sex för att det kändes som att allting snurrade så fort jag blundade för att jag är sjukt stressad över så många aspekter av mitt liv just nu. Har alldeles för mycket att tänka på och då blir jag istället sjukt passiv. Har jag för mycket stora grejer (alltså stora som i t.ex. hej jag tar studenten om 135 dagar och sen börjar.. livet?) att tänka på samtidigt som jag inte riktigt vet hur jag ska tackla så får jag helt enkelt panik och gör absolut ingenting. Det är det jag har gjort idag. Haft panik medan jag gjort absolut ingenting.

En annan grej jag har funderat på som varit lite lättare att tackla är min kost. Det är ju ingen hemlighet att jag ätit LCHF i sådär ca 8 månader nu. Och det har funkat jättebra för mig! Både för viktnedgången och för hur jag känner mig i kroppen. Men nu har jag inte jättelångt kvar till min målvikt och känner att det börjar bli dags att försöka hitta en kost som kan funka i det långa loppet och inte bara medan jag försöker gå ner i vikt. (vilket jag känner att LCHF inte gör för mig) Har inte riktigt bestämt hur jag ska göra med detta ännu, men oavsett hur jag väljer att göra med kosten så kommer jag nog fortsätta käka kolhydratsfria frukostar för jag älskar hur lätt och fräsch man känner sig i kroppen efter en sån måltid, en bra start på dagen helt enkelt! :) 

Vi får se hur det blir med allting och det löser sig väl säkert i slutändan. Men man måste ju ta sig dit också och nu känns det mest bara som att allting går alldeles för fort medan det samtidigt går jättesakta...
 
Anyway, ett litet tips på LCHF-frukost:
Äpple, gurka, fetaost, mjölk och två finn crisps med ägg :)
(brukar ha paprika istället för äpple, men det var slut på paprika imorse)




Kommentarer
Postat av: Cilla

var också helt frånkopplad igår pga tänkte på livet och allt så jag ba dkgjaächjakdjv hsöc
Gick inte och la mig förrän 5:15 ;((((((
... Fast det kan bero på alla Vampire Diaries-avsnitt jag såg..

2013-01-15 @ 13:35:16
URL: http://cillauas.blogg.se

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback