He was wrong


I fredags skrev jag ju att jag satt på tåget påväg in till Moderna museet, vi var nämligen och såg utställningen "He was wrong" med Pablo Picasso och Marcel Duchamp :) Och jag måste säga att jag blev positivt överaskad. Jag har aldrig riktigt varit så intresserad av konst, vet inte varför, har bara inte "fallit för det" ännu antar jag. Men för det första så var våran guide hur grym som helst! Och för det andra så var det liksom en speciell känsla i rummen. Lite som våran guide sa "man gillar det för att det är Picasso liksom, inte för att det är bra" och det var nog lite den känslan som låg i rummet. När man stod där och tänkte "shit, det är faktiskt Picasso som har målat den här tavlan" Det var rätt coolt tycker jag. Sen föll jag ju pladask för en av Picassos tavlor också, skulle kunnat ha den på min vägg vilken dag som helst. Så jävla snygg. 

Marcel Duchamp var också grym, man stod där och ba "vad är det här ens för något??" och jag vet inte, det är något med det som jag gillar. Att man får skaffa sin egen uppfattning på ett annat sätt. Och hans bild på Mona Lisa med mustasch och skägg var ju bara GENIALISK. :)

Så är som sagt positivt överraskad. Har ni möjlighet tycker jag att ni ska gå och se utställningen på Moderna Museet :)

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback