Bertie plays the blues.

Då min dator ikväll har bestämt sig för att totalt bojkotta livet (misstänker att den helt enkelt har kraschat) så har jag istället spenderat kvällen med att läsa.

Började med att läsa de 60 sidor jag ska ha läst till på fredag i boken vi läser i kursen litteraturvetenskap. Och nu (eftersom jag är allt annat än trött) tänkte jag börja läsa i en ny bok jag köpte för någon vecka sedan. "Bertie plays the blues"

Det roliga är att jag typ inte ens vet vad den handlar om egentligen. Har en tendens av att köpa böcker om jag fastnar för någon liten detalj. Som en gång köpte jag en bok för att jag gillade titeln "Picasso valde också Mariehamn" och en annan gång valde jag en bok för att prologen slutade med meningen "jag är rädd för att vi ska försöka, jag har ju alltid gett upp." med den här nya boken var det en mening på baksidan jag föll pladask för. Det står: "Meanwhile, little Bertie, feeling blue, puts himself up for adoption on eBay." Jag menar, SÅ SÖT ju! :)

Så nu ska jag börja läsa lite i den boken tills jag blir trött tänkte jag :)


Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback