Skolavslutningen i Sveg!

Har hämtat mobilladdaren (vilket betyder, BILDER!) hemma hos min fina vän som har gått och fått hjärnskakning! Krya på dig Anna! <3

I alla fall, lite bilder från fredagens festande för att fira att Anna äntligen gått och fått sommarlov! :)
 

Kvällen började med fördrinkar och middag hemma hos Anna :)


Jag och Anna <3


Påväg ut på Sveg


Anna dricker cider i kyrkparken...


Jag och Anna var helt ensamma på discot. Vilket betyder - mer dansgolv åt oss! :D


<3


Sen drack jag cider på en bänk vid vattnet i Mattias keps (förlåt för att jag inte hittade dig så du kunde få tillbaka den sen! Letade verkligen!) medan Anna pratade i telefonen.


Medan jag satt på bänken stod Anna alltså fem meter ifrån mig på en skogsstig vid vattnet och drack cider och pratade i telefonen :)

Dessa ciderflaskor blev ca 15 minuter senare uthällda av polisen. Var så less just då.
Konversationen efter att de kört fram sin bil till oss lät ungefär såhär:
Polis: Vad dricker ni då?
Jag eller Anna: cider.
Polis: Ja de tar ju vi.
*polisen tar våra cider*
Polis: Och hur gamla är ni då?
Jag: jag är 18.
Anna: jag är nästan 18.
Polis: har du legg på att du är 18?
*jag visar polisen mitt legg, som hon börjar skriva av*
Jag: Vad ska du göra med den där informationen? Blir man anmäld nu eller vadå?
Polis: Nej, vi kommer bara att skicka ett brev hem till dina föräldrar om att vi har hällt ut din cider. Så de får reda på att du druckit alkohol.
(FÅR DE ENS SKICKA BREV TILL MINA FÖRÄLDRAR NÄR JAG ÄR MYNDIG?) 
*jag tänkte: gör det du, det är ju inte som att de inte redan vet det. De kommer tycka att det är mesigt att de får brev om det*
Polis: Vem har köpt de här till er då?
Jag: Haha, vill du veta det får du ta in mig på förhör med advokater och grejer. Är ju inte som att jag har tänkt lämna ut min langare. Det verkar ju dumt.

osv osv. men seriöst, har de inget bättre för sig än att hälla ut cidern för två myndiga personer? (räknar Anna som myndig för det är två månader kvar) på riktigt. Kan de inte kolla så ingen blir mördad istället?

De frågade även var vi hade resten av våran dricka, som om vi hade tänkt svara "ja men om du följer med mig in i skogen här en bit ska jag visa dig var den ligger så du kan hälla ut den också." -.-
Vi sa att vi hade druckit upp den.


Men vi var glada ändå :)


Tillbaka på storön :)


Vid den här tiden var vi inte ensamma på discot längre :)
Marlene och Anna


Anna <3


Kvällens sista bild blev på Victor och Anna :)


Det var trots poliser en riktigt bra kväll med en av mina absolut bästa vänner! <3

Trackback