Hobbit - an unexpected journey

Igår var jag, Vanja och Kajsa på Hobbit i 3D och High frame. Vet att den har fått massa kritik och så, men säg vad ni vill, den var helt jävla fantastisk. Är ju lite skeptisk mot 3D, det har jag ju alltid varit, tycker mest att det är jobbigt.. men jag måste erkänna att det verkligen gjorde sig bra i den här filmen. Och vad gäller High frame kan jag inte säga jättemycket, visst såg det mycket verkligare ut, men för att jag ska kunna uppskatta det måste jag nog se den utan high frame också, så jag kan jämföra ordentligt. 

Men filmen, alltså jag orkar inte, så bra. Storyn och allting var precis vad jag hade väntat mig (har ju inte läst boken, har den i min bokhylla men ville se filmen först, så jag verkligen kunde uppskatta den - kommer dock aldrig lyckas hålla mig från att läsa den innan de två andra filmerna kommer ut) och det som verkligen gjorde mig så glad var att alla karaktärer som är med i Sagan om ringen trilogin spelades av samma skådespelare även i "Hobbit" Och Andy Serkis (Gollum/Sméagol) var helt sjuk, alltså, jag tyckte att han var bra i Sagan om ringen trilogin, men det här var enligt mig ännu bättre. Plus att jag tyckte mycket bättre om honom som karaktär i "Hobbit" Kan ha varit för att han är mer Sméagol än Gollum i "Hobbit"

Jag har i alla fall gått runt och svävat på små moln enda sen vi kom ut ur biosalongen och nu vill jag bara se den igen igen igen. Min favoritfilm of all time är ju Sagan om konungens återkomst och jag kommer aldrig glömma tomheten jag kände inombords när jag såg den första gången och insåg att det var..slut. (det var värre än när jag läste ut sista Harry Potter boken) Men nu är det inte slut längre, även om det här är en heeeeeelt annan historia och jag tror att man ska tänka på dem som helt olika filmer för att verkligen kunna uppskatta Hobbit, så kan jag inte annat än att erkänna att jag känner mig lite mindre tom nu när jag vet att det kommer komma två filmer till. Känslan av att vara tillbaka i Midgård och veta att jag kommer få uppleva allting igen får mig mest att vilja gråta. (hej jag är världens nörd, men det visste vi ju redan) 

Så om ni har möjligheten, gå och se "Hobbit" Den är lätt värd det!




Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback