Our condition is incurable, we're sick sick teens.

Är trött på att människor försöker förstå. Är trött på att jag inte förstår. Blir irriterad på allt och alla. Hela tiden.
Fast jag vet att alla vill väl och jag älskar er för det. Hatar dock mig själv för att jag inte visar det bättre. 

Vet inte vad som har hänt med mig, sen när skolkar jag från lektioner? Jag gör inte sånt. 
Sen när bryr jag mig inte om skolan? Sen när ligger jag kvar i sängen med flit och gömmer mig under mitt täcke istället för att ta tag i allting?
Men mest av allt, varför bryr jag mig inte om att jag låter mig själv göra såhär!?

Är mest irriterad på mig själv. För att jag inte går dit ändå. För att jag skolkar. För att jag inte kliver upp ur sängen, äter frukost, skrattar och mår bra. Irriterad är vad jag är. Arg på mig själv. 

Och inte blir det bättre av att jag varje natt skriver sånna här inlägg. Ska sluta med det. Ska sluta med allt. Utom att må dåligt, det går nog inte att sluta med hur som helst är jag rädd. Ska försöka gå till skolan imorgon i alla fall. Ska verkligen försöka. Men se inte ner på mig om det inte går, okej? Lova? Jag ska verkligen försöka, det kan jag lova.

Just nu vill jag mest ha en fin vän (Läs: Vanja) i min fula soffa med söta drinkar som vi kan skratta oss igenom natten med. Ja, det låter fint. 

Men världen är ful. Hejdå.

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback