En jobbig dag men som avslutades i en fin väns sällskap.

Idag har varit en jobbig dag.

Först var det omöjligt att ta sig ur sängen. Sen missade jag bussen jag skulle ta till psykologen (eftersom jag inte tog mig ur sängen), sprang som en idiot till tåget och hann med det med typ en halv minuts marginal. Träffade min nya psykolog som var så mycket bättre än den gamla. Jag gick därifrån helt förstörd och med känslorna på utsidan. Hamnade i biblioteket, på barnavdelningen, för där var det inte lika mycket dömande blickar till mina tårfyllda ögon. Sen ett utvecklingssamtal med min handledare som nästan började gråta - jag med, men det ville jag inte att hon skulle se, så jag gömde mig i halsduken. Samtalet avslutades med att ännu ett bokades in eftersom vi inte hann med någonting vi egentligen skulle hinna med och för att hon ville prata mer med mig om denna depression. Skrev ett sjukt jobbigt mail till min tyskalärare (förlåt mamma för att jag inte kunde hålla det jag lovade) och lät en fin vän gråta mot min axel bakom ett träd i skogen. Handlade alldeles för mycket i selecta automaten (förlåt mamma och pappa, jag kan betala tillbaka om ni vill) och så har jag frusit om tårna hela dagen.

Nu ska jag spendera kvällen med att titta på film, äta godis, läsa ut min bok och inte tänka på skolan överhuvudtaget.
(för min psykolog sa att jag måste börja känna att jag förtjänar saker igen, saker jag vill förtjäna)

Och denna kväll förtjänar jag. Faktiskt.

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback