The mästerkock is back!

Jag har precis bakat bröd! :D 
Utan recept! Är ju nästan så jag börjar tro att jag förtjänade mitt mvg i hemkunskap :)

Gott blev det i alla fall. Men jag gjorde väldigt lite (utifall det skulle bli totalt misslyckat liksom) så jag har bara 4 mackor nu :( För jag åt upp två också.. hehe. 

Men snacka om att jag är nöjd nu :D


Tjuvkollade lite på några recept i hemkunskapsboken. Var ju tvungen att se om det var någon viktig ingrediens som var med i alla bröd. Insåg rätt snabbt att mjöl var viktigt ;) (för det fattade jag ju inte alls själv..) 
Men sen dissade jag boken och went with the flow liksom :) 


Ta da! 
De skulle tydligen svalna på galler stod det i alla recept i den där boken. Och jag hade inget galler, så jag improviserade där med :)

Kommentarer
Postat av: Athena

Hahaha :D Coolt!

2011-02-14 @ 18:22:55
URL: http://athenas.blogg.se/

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback