Valet

Det känns lite jobbigt. Förut har det alltid varit något som har pågått i en annan del av världen. I en värld som jag aldrig riktigt har varit delaktig i. Jag har alltid bott i Sveg, en liten ort, långt bort från allt det där verkliga. I en egen liten värld där något så litet och obetydligt som att de höjer priset med glass på statoil med två kronor kan få en att gå omkring och vara irriterad en hel sommar. Jag har sett det på tv, aldrig riktigt tagit in att det faktiskt var på riktigt. Inte märkt någon skillnad beroende på vem som styr och bestämmer hit och dit.

Sen flyttade jag till Täby, jag gick runt i Stockholm med några kompisar och när de sa "och det här är riksdagen" så tänkte jag "shit, det finns alltså på riktigt?" Storleken på huset skrämde mig, betydelsen det hade för mig var värre. Det var på riktigt. Det slog mig rakt i ansiktet. Och nu känns de där två kronorna inte så viktiga längre. Det känns som om jag är en del av världen nu. Sveg finns fortfarande kvar, folk irriterar sig antagligen fortfarande på obetydliga saker, men jag är inte med i den världen längre. Jag har "konverterat". 

Och det här valet skrämmer mig. Det här kommer att påverka mig. Det är helt plötsligt viktigt. Det har det aldrig varit förut. Inte för mig.
Och jag har verkligen ingenting att säga till om.

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback