It's good to dream, hörde jag.

Ge mig en stor fet flygel i ett rum med havsutsikt. Ge mig mitt drömjobb med bra betalt. Ge mig ett sommarhus vid Medelhavet och en lägenhet i Gamla stan. Ge mig någon som bryr sig sådär som ingen har brytt sig förut och ge mig en Gibson Les Paul. Ge mig en enorm garderob överfull med underbara kläder och ge mig ett stort rum fyllt med filmer. Jag vill kunna hålla den där boken i min hand och säga att, den här, den har jag skrivit. Jag vill stolt kunna säga till människor att jag lyckades, mitt liv blev inte som vilken medelsvenssons som helst. Mitt liv, det blev precis som jag ville. Och jag lyckades faktiskt åstadkomma det utan att födas som Paris Hilton. 

Kalla mig materialist om ni vill. Eller naiv. Eller orealistisk eller vad som helst. Men tänk er känslan av att veta att man lyckades göra något med sitt liv, något som man alltid hade drömt om. Och att man klarade det på egen hand, inte genom att födas på ett silverfat. 


Like you're on top of the world.

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback