Har jag påpekat att jag inte tycker om att jag inte är 18?

Det spelar ingen roll om jag har påpekat det förut. Tänker nu påpeka det igen i så fall.

För det första:
Man får inte ens skaffa ett hemköpskort. Hur messed up är det? 
Jag måste alltså börja handla på ica istället, för där säljer de hasselnötter och man får skaffa icakort när man har fyllt 13. Synd att icakorten är så fula bara..

För det andra:
Man får inte köpa saker från alla sidor på internet. För man måste vara 18.

För det tredje:

Man får inte tatuera sig. JAG VILL VERKLIGEN TATUERA MIG! (och jag vet till och med vad och var) 

För det fjärde:
Man får inte ens titta på alla klipp på youtube! :O
Fick inte se det här först, men sen hittade jag ett annat av samma klipp som funkade.



För det femte:
Man kan inte köpa alvedon på vanliga matbutiker. Nej då måste man pallra sig till ett apotek.

För det sjätte:
Man får inte gå ut och festa. Visst visst, inte för att jag vill göra det ofta. Men det vore ju i alla fall trevligt om det var lagligt liksom.

För det sjunde:
Man får inte rösta. Nej, man får sitta här och gilla läget när politikerna gör som de vill och du inte ens har en chans att påverka någonting.

För det åttonde:
Man får inte ta körkort. Inte för att jag känner det behovet heller, men det vore ju också trevligt att kunna utifall liksom.

För det nionde:
Man kan typ inte få något jobb om man inte är 18. 

För det tionde:
Nej, jag kommer inte på något för tillfället. Men ändå. Hur irriterande är inte det där?! :O

Nej, nu går jag och lagar middag. Observera den fina "korven med bröd" som Agnes målade på min hand idag.



Kommentarer
Postat av: rock n roll mamma

vad är det för tattuering du vill göra?

2010-10-18 @ 18:44:11
URL: http://emis.myshowroom.se
Postat av: Vanja

sv: Matte också ;) och sen är det ju sam/dk till onsdag och sedan har jag spanska... suck -.-

2010-10-18 @ 21:00:53
URL: http://lillaajja.blogg.se/

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback