Jag skulle vilja se hela världen

Foki är i Venedig just nu. Jag vill också utomlands. Jag vill också kunna resa när jag känner för det. 100 000 bloggläsare, where are you?? Inte precis så att man satsar på det. Bloggar för att det är kul. Men ändå.

Platser/saker jag vill se/besöka innan jag dör (ingen speciell ordning):

  • Alperna
En fråga. Hur mäktigt vore inte det? 



  • Himalaya/Mount Everest
Vem vill inte besöka världens högsta berg? 
Jag vill bara känna mig sådär extremt liten som man antagligen känner sig bara av att se det berget.


  • Amazonas
Men då är det ju dags att ta sitt pick och pack och börja röra på sig har jag hört. För enligt filmen vi såg om miljöförstöringen på naturkunskapen så kommer Amazonas typ bli en öken om vi fortsätter såhär. Trevligt..



  • Victoria fallen
Ett av världens största och högsta vattenfall. Och jag har alltid varit fascinerad av vatten :D 



  • Niagara fallen 
Världens största vattenfall. Behöver jag säga mer? 



  • Hollywood skylten
Jag har alltid haft någon konstig besatthet över den. Inte så att jag vet speciellt mycket om den, vet antagligen ingenting om den. Men jag vill verkligen se den. Det är något speciellt med den.



  • New York med alla dess sevärdheter (ground zero, time square, frihetsgudinnan, empire state building, brooklyn bridge..)
New York - The big apple. Ja, det vore ju någonting att se. Jag känner det alltså ;) 



  • San Francisco (golden gate bron)
Känns som att det mer är fascinationen över just den där bron som drar mig dit. Och att det ligger i Kalifornien. 


  • Miami (Miami beach)
Helt ärligt. Man kan ju inte resa runt för att se massa saker utan att besöka denna plats. Och om jag vore så rik att jag skulle kunna besöka alla dessa platser utan att det skulle ruinera mig så skulle jag nog ta mig tiden och tatuera mig på Miami ink också faktiskt. Bara för att. 



  • London
Jag vet inte varför, men London är en av mina absoluta favoritstäder i hela världen. Nu har jag ju faktiskt redan varit i London en gång. Men hur gammal var jag då? Jag kommer i stort sett inte ihåg någonting. Och helt ärligt, med rätt jobb så skulle jag nog kunna bosätta mig här. Helt ärligt. 



  • Scotland
Ja, en del av Storbritannien. Men det verkar ju vara så extremt fint där! 



  • Irland
Även här verkar det vara otroligt vackert. Dessutom tycker jag att människor från Irland verkar som sköna typer ;) 



  • Spanien
Jag orkar inte skriva ut alla platser i Spanien jag skulle vilja besöka. Men typ: Barcelona, Madrid, Pyrenéerna, massa öar som hör till Spanien osv. Jag skulle också vilja se en match med deras landslag. Eller en av Barcelonas hemmamatcher vore ju också hur coolt som helst. (Jag är nog en av de få svenskarna som faktiskt hejar på Spanien i fotboll även om Sverige är med. Och Spanien vann fotbolls VM i år!!!) 



  • Rom
Italien är mitt drömresemål. Och speciellt Rom. Tänk er, Colosseum, Vatikanstaten, St. Petersplatsen, Fontana di Trevi, alla mysiga kaféer, alla torg osv.



  • Andra italienska städer, som t.e.x. Venedig och Florens.
Ja, som sagt. Italien är mitt drömresemål. Och jag skulle lätt kunna spendera en månad med att resa omkring i Italien. Både i norr och söder. 


  • Maya- och inkariket.
Har alltid tyckt att det är coolt vad människor kunde åstadkomma för så länge sen. Och lite kultur och historia har jag ingenting emot heller. :)



  • Kinesiska muren (och andra sevärdheter i Kina)
Ännu en sak som jag faktiskt tror att de flesta vill se.



  • Nya Zeeland 
Stort Sagan om ringen fan som man är så vill man ju se platsen där "allting hände" 



  • Australien
Sydney, Melbourne, Ayers Rock, stora barriärrevet osv.



Orkar inte skriva fler just nu, känns som att det redan är för många för att det ska kunna vara intressant. Hehe. 
Men jag skulle även vilja besöka länder som:
Indien, Thailand, Vietnam, Sydafrika, Grönland, Island, Polen (Auswitch), Ryssland, Nederländerna (en mellanlandning gills inte) osv. 

Känns som att jag måste gå och bli någon slags mångmiljonär om jag ska klara det här alltså. Lycka till Lina. Thanks. 


Kommentarer
Postat av: agnes

FEELINGEN på nou camp när jag var där och såg barca <3 alltså fyfan, för en fd fotbolls-tönt som jag är var det HIMLEN och lite till! ojojoj

2010-10-19 @ 19:05:24
Postat av: Anonym

ooooh. jag vill se hela usa typ eheh, hela italien, kinesiska muren, japan, nya zeeland, maya och inkariket (EPIC skulle det vara), tokyo, LONDON, paris (eller hela frankrike, kanske) och mount everest. FAN JAG VILL SE HELA VÄRLDEN!

2010-10-19 @ 19:52:28
Postat av: Vanja

Inte Las Vegas då? ;)

2010-10-20 @ 20:06:26
URL: http://lillaajja.blogg.se/

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback