Bildbomb!


Här kommer "dagen i bilder" :) 



Humlegården


Som Emelie kallade den, den 35 gradiga tanten. Statyn var faktiskt varm ;)



Fika på Sturekatten (fråga inte vad min hand håller på med, vet inte) 


Stina Ekblad stod bakom oss i kön på Sturekatten också, sen började hon prata med oss. Det var alltså inte vi som pratade med henne ;) Och vi bah: Play cool, låtsas som att du inte vet vem hon är. Haha.



Påväg till Vero Moda


Emelie vid dramaten. Vi kom även fram till att om bara hade hetat Skarsgård i efternamn så hade hon fått spela typ Hamlet även utan utbildning ;)


Sen hittade vi någon stor svart grej som vi var tvungen att ha kort på. Vi konstaterade att jag hade glömt sola den här veckan ;) 


Sen fick Emelie för sig att det var en bra idé att hoppa på de där ;)


Emelie och ... någon gubbe på häst. 


Jag och en staty på den där gubben på häst och två andra typer som tydligen har gjort något coolt som förtjänade en staty liksom ;) 


Emelie och jag, vi försökte få med snubben på häst statyn. Det gick sådär. 


På bron till sveriges riksdag. 


Sveriges Riksdag


Ramla inte i är du snäll :) 


Sen hamnade vi på massa små vägar i gamla stan i typ en timme :)


Där hittade vi bland annat ett väldigt fint träd. Även de till vänster på bilden verkade vara lite fascinerade av trädet :)


Och sen hittade Emelie en ny vän. 


Och sen hamnade vi nere vid vattnet.


Sen fick vi för oss att vi skulle gå uppför världens längsta trappor, men det var det värt! 


Där uppe hade man utsikt över i stort sett hela staden. 


Sen hittade vi en till trappa och bah: ja men här såg det ju mysigt ut. Här går vi upp. 


Sen hittade vi "den norske kirke" och då gjorde Emelie Märtha sällskap. 


Och området där vid kyrkan var så extremt mysigt. 


Sen (efter ca 4.5 timmars rundvandring) bestämde vi oss för att det var dags att bege sig hemåt så då letade vi oss ner mot civilisationen igen ;)


När vi kom till busshållsplatsen kom Emelie på att hennes mamma var i stan och tur som vi hade så skulle hon hem då så vi fick skjuts *Thumbs up* 
Jag tog mig friheten att byta till min nya jacka som jag köpte under dagen medan vi väntade på Emelies mamma. 

Måste säga att Stockholm är en riktigt fin stad om man går bort från de stora gatorna och att det var en riktigt riktigt trevlig dag idag. Jag tror inte jag har gått såhär mycket på länge (ni skulle sett mig när vi kom med tåget och jag bah: "Men ska vi inte till tunnelbanan?" och Emelie bah: "Nej, vi ska gå" Haha) och jag tror aldrig jag har sett såhär mycket av Stockholm förut.

Nu ska jag diska lite och lyssna på musik sen blir det Juno på fyran klockan 21.25


Kommentarer
Postat av: Emelie

Underbart trevlig dag, polarn! Vi bara måste göra om det, möhö (:

Diggar även att alla kändisar gillar oss :D Måste ju faktiskt byta namn alltså...

2010-10-23 @ 20:46:56
URL: http://stjopid.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du, jag borde ju kunna komma långt med mina ordvitsar, då slipper jag byta namn :D

2010-10-23 @ 21:10:43
URL: http://stjopid.blogg.se/
Postat av: Athena

Såg jättemysigt ut! Stockholm är vackert.

2010-10-24 @ 00:16:31
Postat av: Ida

Du gör mig så avundsjuk linaaaa!! Bjud ner mig någon helg!

2010-10-24 @ 15:12:40
URL: http://idahedin.blogg.se/

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback