Nya tag var det ja.

Som jag skrev igår så har ju jag och Marren bestämt att vi ska ta nya tag idag. Det gick väl sådär, jag körde hårt på det, tills matte lektionen. Då sket det sej.

Jag pratade med Barbro och hon sa att om jag inte har mvg på nationella så kommer jag att få vg i matte i slutbetyg. Och det känns ju "väldigt" bra med tanke på att jag inte hade mvg på repetions provet inför nationella, och det var dessutom tydligen bara grundläggande.. och jag hade inte haft mvg ens om jag inte hade haft några slarvfel. Det känns ju lite värdelöst, jag har haft mvg sen julbetyget i åttan. Och nu tappar jag greppet. Om allt känns det som. Men jag har tagit hem massa matte papper som jag ska pressa.

Vi bestämde att vi fick deppa idag också (för Marren har också anledning att deppa) och att vi tar nya tag imorgon istället.

Men jag tänkte faktiskt gå ut och gå sen, om mamma eller pappa (eller båda?) vill följa. För det är så fint väder. Det är en bra början.

Nu ska jag ta en alvedon.

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback