Vecka 8



Sweeney Todd

- En av mina absoluta favoriter just nu. Johnny Depp och Helena Bonham Carter är så extremt duktiga båda två (och är det bara jag som ser fram emot att få se dem tillsammans igen i nya Alice i underlandet som har premiär på onsdag!?) och visst sången kunde ju ha varit bättre. Men de kan ju i alla fall sjunga! (Tillskillnad från andra skådisar som ändå gör musikaler, som vi inte ska nämna nu)

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om den. Har ni inte sett den, så borde ni verkligen se den! Det är i alla fall en musikal och personligen så tycker jag att den är jävligt snyggt gjord. Och snyggt filmad, jag menar, scenen när de filmar Johnny Depp och hon "Lucy" det skulle ju lika gärna ha kunnat varit en tavla! Och vissa repliker som jag verkligen älskar.. "At last, my arm is complete again!" osv.

Det finns inte så mycket att säga, filmen talar för sej själv. Se den!

    


Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback