Sammanfattning av os

Nu är os slut för oss som inte är ishockey fantaster. Det enda som återstår är finalen i ishockey mellan Kanada och USA och sen avslutningen inatt.

Jag måste säga att jag tycker att det har varit ett helt okej os. Jag har ju sett bättre med tanke på ett antal arrangör missar.
Jag menar, man har inte cementpelare bredvid rodelbanan som det tydligen går att krascha in i! R.I.P till Nodar Kumaritasjvilis från Georgien som dog redan innan hans os dröm hann börja.

Andra missar är ju t.ex. staterna under jaktstarten i skidkyttet, både herrar och damer. Och att de inte har skydsnät efter längsskidspåren. Att åka ner över kanten sådär som Petra Majdic gjorde borde inte gå.

Förutom det så måste jag säga att jag tyckte att det var ett bra os. Det var ju synd att svenska damerna i skidskytte inte höll, men det kommer fler os. Och det var också synd att herrarna missade bronset i curling med några cm, men ännu en gång så kommer det fler os.

Nu vidare till roligare saker, de 11 svenska medaljerna:


Svenska curling damernas guld mot Kanada i skiljeomgång.


Björn Ferrys guld under herranrnas jaktstart i skidskytte


Charlotte Kallas guld i 10km fristil


Herrarnas staffet 4 x 10km.
Markus Hellner, Anders Södergren, Johan Olsson och Daniel Rickardsson


Markus Hellners guld och Johan Olssons brons under herrarnas jaktstart 2x15km
Johan Olssons brons under 50km klassiskt


Anna Haags 2x7.5km jaktstarts silver


Charlotte Kalla och Anna Haags sprintstafett silver


André Myhrers slalom brons


Anja Pärsons bragdbrons i super kombinationen efter kraschen i störtloppet


Jag måste säga att Sverige har gjort riktigt bra ifrån sej och jag är extremt stolt över att vara svensk just nu!

Det var det här vinter os:et, nu väntar vi på sommar os om två år och vinter os om fyra.

Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback