Emelie är en rolig liten filur hon.

Haha, idag när vi gick till tåget så råkade jag putta ner Emelie i diket.. hehe. Och jag tror aldrig jag har skrattat så mycket på länge. För det var så sjukt roligt. Bara för att Emelie älskar scenen från julkalendern när han läser tidningen och säger "idiot" och ramlar ner i diket. Haha. 

Bildbevis:

Det syns inte, men det är ganska brant där också. Så hon rullade liksom en bit. Haha.

Och nu skrev jag att hon var elak på sms och att jag inte tänkte svara mer (för att hon var elak) och nu har jag fått de här sms:en:

"Förlåt Lina!!!"
"Helan går och halvan åker radiobil..." (bara för att jag envisas med att det ska vara så, och inte permobil som Emelie säger)
"När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig."
"Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
"För att visa, att man inte alls är rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par gånger liksom för att motionera sig."
"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket."
"Ingen kan vara nere med en ballong!"
"När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra."
"När man är en björn med mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man att en idé som verkade riktigt idéaktig inne i hjärnan, är annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på."
"Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning."
"Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre."
"Puh såg på sina två tassar. Han visste, att en av dem var den högra, och han visste, att när man hade beslutat sig för vilken som var den högra, så var den andra den vänstra, men han kunde aldrig komma ihåg, hur man skulle börja."
"Poesi och visor är inte saker man hittar, utan det är saker som hittar en. Och det enda man kan göra är att gå där de kan få tag på en." 
"Utan Puh skulle äventyret vara en omöjlighet, sa Kanin högtidligt... Omöjligt utan mig! En sådan björn är jag! Sa Puh stolt för sig själv."
"Kära nalle, sa Christoffer Robin, vad jag tycker om dig. Det gör jag med, sa Puh"
"Medan man funderar på vad man ska göra kan man slå sig ner och sjunga en visa."
"Kom inte försent till det du vill komma i tid till."
"Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre."
"För att verka avspänd och helt tillfreds kan man gnola tiddeli-pom några gånger på ett vad-ska-vi-göra-då-sätt."
"När man ska ta honung med en ballong är det förfärligt viktigt, att man inte låter bina veta att man kommer."
"Det bästa är att veta vad man letar efter innan man börjar leta efter det."

Ja, hon är ju lite..speciell ;)  (cred till den som orkade läsa allt!)




Kommentarer
Postat av: Emelie

Visst är jag underbar (:

(dessutom skrev jag fler...)

2010-12-16 @ 19:40:00
URL: http://stjopid.blogg.se/
Postat av: Vanja

Cred till mig! Fast hon skickade det till mig med så det kanske inte räknas om jag läste det på mobilen :P

2010-12-16 @ 20:56:43
URL: http://lillaajja.blogg.se/

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback