Plugga

Ska bara skriva in svaren på några frågor från andra världskriget till maja. Sen ska ajg skriva klart min svenska uppgift, jag har pluggat matte hela kvällen, varit på utvecklingssamtal (det gick bra) och intervjuat mamma för svenska uppgiften. Nu ska jag bara skriva svenska uppgiften och sen plugga lite mer på son, sen är jag klar! FRI!

fråga 10.
Hitler lovade att de skulle få tillbaka områdena som Ryssland hade ockuperat.

fråga 11.
De kunde se spirorna på kyrkorna i Kreml, Moskvas hjärta. De hade dessutom börjat bygga ett segermonument som de skulle sätta upp i Moskva.

fråga 12.
Det gick så snabbt att de inte kunde hålla förbindelsen med hemlandet. Vapen, mat, ammunition och drivmedel var tvungna att färdas enorma sträckor. Dessutom kom vintern och tyska soldater frös ihjäl.

fråga 13.
Japan bombar Pearl Harbor där hela USA:S stilla havs flotta finns. Eftersom Japan var i förbund med Tyskland gick då USA in i kriget på de allierades sida.

Nu måste jag plugga, vi hörs sen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, du har skrivit ner dom i onödan. Det var på mellankrigstiden jag skulle ha svaren ;)

2009-10-21 @ 21:15:01

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback