God jul!

Hej hej, förlåt för dålig uppdatering men jag som många andra har väl haft annat för mej idag ;)
Det är ju trots allt julafton.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, så istället berättar jag lite om min jul.

Blev väckt, åt frukost med familjen. Sen lagade vi mat, städade, klädde granen (tradition i våran familj att det ska göras på julafton), la alla paket under granen, hjälpte Tomas med att slå in julklapparna från honom. Och sen runt två någon gång kom farfar, Ivan och Barbro hit. Då blev det glögg och massa prat, middag. Vi total sket i Kalle Anka (och Anna Anka för den delen) och åt då istället. Vi åt i någon timme, och sen blev det julklappar!

Jag tänker inte göra som de flesta och skriva exakt vad jag har fått, här är vi inte som andra ;P
Istället så får ni nöja er med att jag är nöjd med mina julklappar (Y)

Vi tajmade så sjukt bra i år, 18.59 hade vi öppnat den sista julklappen. 19.00 började Karl-Bertil Johnsson (ett måste på julafton!)
"Ska du lukta på glöggen pojke?!"
Haha. Så sjukt bra.

Sen åkte farfar, Ivan ch Barbro hem. Då hyrde vi andra film som vi kollade på. Och vadå jag blev sjukt irriterad. Vi hyrde "falskt alibi" (eller som den heter på engelska: Beyond a resonable doubt) Och helt ärligt måste jag säga att jag tyckte att den var sjukt bra, ändå tills de typ tre sista minuterna. Att vända hela filmen sådär, hur som helst, out of the blue, är inte okej.

Om jag skulle ha fått bestämt slutet skulle det ha slutat med att han vann det där Pulitzerpriset och tillängnade det till sin kompis som blev mördad och sen levde de lyckliga i alla sina dagar liksom, vad hände med det? Slutar inga filmer så längre eller!? Detta är inte bra, jag som tycker om massa kärleksdravel.. hmm ^o)

Nu ska mamma och pappa lägga sej, pappa ska sjunga på Julottan i Härdal imorgon (06.00) så han måste kanske sova lite. Själv tänkte jag antingen gå och läsa lite, eller så kollar jag på någon bra film (med ett bra slut!! viktigt det där)

Hur har eran jul varit? Är ni nöjd med julklapparna?

Här får ni en snygg bild på våran julgran (sry för kvalitén, ni vet mobilkameror)


Och från mej till er alla (kunde inte låta bli) en riktigt god jul ;)


Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback