TACK en miljon gånger runt jorden och tillbaka igen!

Dagens första stora händelse:

JAG FICK NY MOBIL!
Satt på so:n, i ett grupprum och så ringer pappa och jag blir värsta chockad men jag svarade ju såklart. och då säger han att han tänkte hämta mej efter skolan så skulle vi åka och köpa mobil till mej, och hela mitt ansikte bara lyste upp.
Han sa att det var för att jag hade varit så duktig och inte tjatat något sen min gick sönder, jag har ju inte ens sagt att jag ville ha en ny, även om jag har velat det hela tiden ;)

Dagens andra stora händelse:

Jag fick en soffa,!
Mamma ringde och sa att hon ville att jag skulle komma till henne så fort jag fick rast. Då gick jag dit på rasten innan lunchen. Och först så fick jag ett halsband, så nu har jag och Elin lika ;) Det är en fyrklöver som det är ingraverat ELINA på baksidan ;) JÄTTEFIN! Sen gick vi på oasen för mamma hade sett en soffa där som hon tyckte var bra, och mamma och pappa håller på att samla grejer tills jag ska flytta hemifrån (gymnasiet) lika som dom gjorde åt Malin och Tomas. Jag provsatt soffan och den var grymmt skön, så nu har jag fått en soffa också ;)

Dagens annars:
Vi hade "lära känna dag" hela förmiddagen, det var rätt skönt faktiskt, lite tråkigt men skönt. Jag var i en grupp med massa folk som jag inte brukar umgås med, fast det är väl det som är tanken antar jag. Matsalen var upptagen för gymnasiet hade sin musikal idag så vi skulle äta ute på gården mellan alla husen. vet inte vad den heter (??) så då var det bestämt vilka tider alla skulle äta, typ sjuorna 11. åttorna 11.30, och niorna 12, vi gick in dit innan och tittade vad det var, det var typ gullaschsoppa men det såg riktigt vidrigt ut så då gick jag, Elis, Marren, Becca, Lisa och Johanna på knuten, sen joinade My oss, och på vägen dit såg vi att typ alla lärare var på centrum kiosken och åt, och det var jätte mycket elever där och på knuten, och alla lärare skyllde på att det var så lång kö på skolan, yeah right.
Sen hade vi 5 minuters engelska lektion, vi gjorde ett glosförhör sen fick vi sluta. Sen skulle vi på gymnasiets musikal i matsalen, det blev hur mycket kö som helst, vi hamnade typ längst fram och det är både bra och dåligt, dåligt för att man blir mos, tro mej, jag menar det verkligen, och bra för att man får bra plats. När de öppnade dörrarna gick glasrutan på dörren sönder, igen. Det blir lätt så när alla trycker sej frammåt och någon åker in i dörren, Elis i det här fallet. Tur att han inte gjorde illa sej. Musikalen höll på i en och en halv timme, sen hade vi 45 minuters so. Vi brukar ha en timme, men Yngve kom och sa att han tyckte att vi skulle gå ut och sätta oss och sola i en kvart innan, det var grymt fint väder och är fortfarande det. Dock tror jag att det var bestämt att alla skulle börja då.


Ikväll ska jag:
Äta,
Fixa med min nya mobil.
Plugga med Elin.
Kolla på Sex and the city the movie (Tack Emilia för att jag får låna den)


Kommentarer

Got something on your heart?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback